Lämna en kommentar

Förklaring till frånvaro

Detta är förklaringen till min frånvaro från vävstolen.

Jag cyklade vält i början av sommaren. Det är sådant som händer. Fick lite ont som man får, och tänkte inte mer på det. Sommaren började och det som skall göras- gör man utan att direkt tänka.

Min handled eller mer precis senorna från tummen mot handleden och vidare upp i armen sa kraftigt emot, när jag då på sommaren började måla garaget. Jag hade som mål varje dag att måla 10liter rödfärg. Vårat garage är som en normal liten villa. Då sa min handled stopp. Jag tänkte inte på det mer än att man får träningsvärk och ont på konstiga ställen av att måla. Jag började få väldigt ont även när jag inte gjorde något.

Det gör att jag inte har kunnat göra saker som gör ont. Det betyder typ bära brickor, skruva upp syltburkar osv. Fast det finns alltid barn som kan hjälpa till, så det ordnar sig. Det största problemet har varit att jag bör undvika sticka, brodera och göra pilliga saker. Jag har också kommit på att jag har haft problem med att väva. Jag har inte kunnat slå med slagbommen med höger hand. För det straffar sig dagen efter. Det är lite mer trixigt att väva om man bara kan slå med slagbommen med vänster, det går men inte optimalt. Har period vis haft problem med att skyttla. Med andra ord jag har hållit mig i stillhet.

Det är bättre men inte helt bra än.

Kommentera

