Lämna en kommentar

Jag sliter på

korsstygnkorsstygnkorsstygnkorsstygnJag kan nog inte säga annat än att jag sliter på. Sakta, sakta läggs korsstygn vid korsstygn för att blida stora ytor. Ytor som får en helt underbar karaktär. Att dessa små stygn kan skapa så magiska saker. Jag är inte fascinerad av stora korsstygn utan bara av små, där inte själva korsstygnet blir det viktiga utan gruppverkan. Jag sitter hela tiden och bara tänker på otroligt fint det blir. Det kanske inte riktigt vad man bör tänka, eller i alla fall uttala.

Tyget börjar ta slut, så jag håller på med den sista blomman. Den kommer nog troligtvis gå i någon lila färg, för att det skall bli en upprepning. Kanske inte det mest fantasifullaste men den kommer att bli bra till sommarens kalas. Jag trodde att jag skulle från början skulle ha den till sommarkalasen för två år sedan. Nu har även denna sommaren passerats och duken ligger fortfarande ofärdig, så jag får kanske mer rikta in mig på att en sommar kommer den ligga på bordet under sommar kalasen.

ElsaJag har trevligt sällskap när jag sitter och skapar ytor. Elsa som hela natten varit ute och fångat möss sover gott på mitt skrivbord. Måste påpeka att katten är äldre än filmen.

Kommentera

