2 kommentarer

Mina röda

raggsockorJag har lyckats bli färdig med mina röda. Det känns så bra inför vintern.

Jag har kastat tre par raggsockar den senaste månaden. Stoppa sockor är inte roligt. Det blir inte roligare av att det är andra omgången med stoppning som man i så fall skulle göra på samma socka. Dessutom är det inte bekvämt. När de är tunna under värmer de inte lika mycket. Jag går i raggsockar året runt i stort sett. Det riktigt varma sommar dagarna har jag nog bara sockar möjligtvis en stund på kvällen. Är man frusen och bor i ett hus med kalla golv så är raggsockar ett måste.

Dessa är inte en felfri skönhet. Jag upptäckte när jag provade dem att ena skaftet är två-tre maskrader för kort  jämfört med den andra. Det är sånt som händer när jag sitter på fotbollsskolan och stickar och måste gissa hur långt skaftet är på den färdiga sockan hemma. Till mitt försvar kan sägas att jag faktiskt räknade varven, men kom inte riktigt ihåg hur många det skulle vara. Jag ser nu på bilderna att jag kanske borde gjort foten lite längre, fast de kommer att töja sig efter att jag använt dem någon timma.

I stort sett är jag nöjd. Rött är fint och jag kommer att bli glad över dem när höststormarna viner och det regnar på tvären.

2 comments on “Mina röda

  1. Rött är fint, ull är magiskt, och jag blir glad när jag läser det du skriver!

Kommentera

