Lämna en kommentar

Så stolt för så lite

melerade sockargrå sockorJag har stickat färdigt mina raggsockar. Jag är så stolt. Det gråa paret började jag sticka i våras, garnet tog slut och det hela slutade att mamma stickade färdigt. När jag började använda dem var de stora som att gå omkring i ett par stora påsar kring fötterna. Jag tvättade dem och repade upp och sickade om dem. Nu räckte garnet. Jag har kommit fram till att jag kan få ut ett par sockar av ett garnnystan Raggi. Och med två par färdigstickade sockar i mitt liv är jag stolt och kan känna att jag börjar få kläm på hur jag skall göra. Jag justerar mönstret lite varje gång om ännu några par sockar kommer jag blir riktigt duktig.

Vi kan säga som så att de tål inte någon närmare granskning. Fast de fyller sin uppgift, jag är varm om fötterna. Denna sommar har jag också börjat att kasta raggsockar, stoppade sockar är inte lika bekväma som nya. Man kan ju fundera över hur jag lyckas att slita ut raggsockar, men jag går dagligen inomhus i raggsockar sommar som vinter. Jag har också kommit fram till att barnen foppatofflor är lite större än mina och då kan jag även få plats med raggsockar. Fast bara i trädgården…

 

Kommentera

