Lämna en kommentar

Lustifikationer

Jag kanske skall förklara varför jag gör lustifikationer. Det handlar enbart om lust. Lust att göra något enbart för att roa mig själv i stunden. Man kan göra textila saker av olika anledningar, man behöver en ny duk till köksbordet, nyfikenheten att arbeta igenom en bindning för att lära sig, väva bildväv både för att se hur bilden blir upp vävd men också för att få sitta vid och väva och sedan finns lustifikationer.

Just nu håller jag på med enbart lustifikationer. atcJag börjar komma till en punkt där det inte längre är enbart gjorda av ren lust utan det blir en mer produktion. Det är inte bra, så det känns som jag behöver ta en paus för just dessa.

Fast sitter jag länge och gör dessa kan jag komma till den spännande punkten när jag börjar fundera lite mer och mer och bilderna och framför allt sömnaden ändrar karaktär. Det är intressant. Det är alltid intressant när jag blir överraskad och jag ser nya saker.

Att jag gjort dem i det lilla formatet handlar mest om att det tar lagom mycket tid att sy- brodera. Hade de varit större hade de behövt vara mer genom arbetade. Det hade inte varit lika lätt att konstatera att denna blev ful- dålig komposition- men den får ändå vara med i samlingen. En annan sak som har varit smidig, är att när bilden är tråcklad så kan man rulla den runt trådrullen och stoppa i fickan och sy färdigt när man väntar på barnens träning.

Kommentera

