Lämna en kommentar

Rutor och åter rutor

Jag kan känna att jag nu verkligen börjar sakna mitt arbetsrum. Det har varit mycket målande, tapetserande, skruvande och mycket annat som måste göras.

Vårat köksprojekt innefattar mer och mer av huset och inte bara rummet där köket skall vara. Vi har förutom det mer själv klara som ny el, nytt avlopp, nya vattenrör, ny ventilation till köksfläkten också flyttat el centralen, vilket innebar nya kablar utanför vårat sovrum på övervåningen, till ena toaletten, hallen, trappan och en ny central i källaren. Detta mer arbete hade vi inte riktigt räknat med. Förutom att kablar skall dras om innebär det målade av lister, tak och väggar och ibland lite ny tapet. Det kommer att bli ett fint kök.SkafferiDetta är mitt skafferi. Det var det som stod högst upp på min önskelista när vi skulle göra nytt kök. Det är färdigt och urtvättat. Ljuvligt.

Jag har börjat inse att jag kanske inte kan få plats med min ganska höga byrå med tygbitar i mitt nya arbetsrum. Därför har jag börjat klippa upp de i fyrkanter. Jag har börjat med de vita och grå tygerna.tygfyrkanterJag sydde två kuddar till att ha i soffan för något år sedan, de faller nu i bitar. De har inte riktigt klarat att ingå i diverse byggen och lekar.Kudde 1 och 2Jag skall försöka någon gång i framtiden att sy en mer hållbar framsida.

När jag satt och klippte mina fyrkanter började det krypa i fingrarna. Jag måste få brodera! Av de små bitarna som inte räckte till fyrkanter började jag göra applikationer bara för jag ville roa mig själv. Tanken är att jag skall utforska lite den gråfärgskalan som inte riktigt hör till min normala. atcDe har storleken 6,4*8,9 cm. Små, behändiga och går fort. Tre bra anledningar till att göra många.

Kommentera

