Lämna en kommentar

Längtar!!!!

Vi har nu kommit till den punkten där vi börjar tröttna på att tillbringa den mesta av den lediga tiden i arbetskläder. Det som måste göras nu är sådant som vi behöver ha hjälp med. Vi vet inte riktigt hur vi vill ha det. Det stora problemet närmast är att flytta ett element och hitta- tillverka ett element- kapa ett befintligt och flytta. Troligtvis blir det kapa och flytta. Vi har haft många funderingar om hur vi skall ha det, fast detta är nog den lösning som vi anser som bäst. Detta betyder att det måste vara lite blidväder i minst två dagar, som dessutom rörmokaren faktiskt kan.

Detta måste vi göra innan vi lägger golv. Jag vill tapetsera! För att göra det måste golvet, skåpen och kaklet vara färdigt först. Jag vill bli färdig, och det känns som det inte går framåt.

Vardagsrummet ser ut som man tappat ner en bomb. I ett hörn står köket i sina platta lådor, i ett annat golvet som vi tog upp från arbetsrummet som vi sedan skall lägga i det nya arbetsrummet- massivt trägolv, det tar plats. Till detta är alla mina lådor och delar av vävstolen är staplad där. Skulle detta inte vara nog så har vi mycket lego på golvet. Just nu känner jag för stor rensning och kasta minst hälften och få rena ytor- vad ljuvligt.

Till detta har delar av familjen drabbats av den hemska förkylningen som går nu och det tar tid om man är fem i familjen och dessutom bara en, max två, är sjuka samtidigt.

Fast snart är det vår och solen har redan återvänt, den värmer. Jag försöker att intala mig att det kommer att bli bra, men jag vill att det skall klart nu.

Kommentera

