Lämna en kommentar

Att leva i ett kaos

Vårat kök går sakta framåt. Vi kommer att bli nöjda. Det känns gott att det är arbetsrummet som kommer att bli det nya köket, det betyder att vi har kvar det gamla köket helt funktionsdugligt, jätte praktiskt.

Det sorgliga i det hela är att hela arbetsrummet ligger nedpackat i lådor och påsar. Jag hittar ingenting!!! Det kan göra mig lite tokig. Jag hade kanske lite bråttom när jag packade och inte märkte upp lådorna så bra, eller mer jag ser vad det är i lådorna när jag packar upp. Det jag kan säga är att jag ångrar till viss del det beslutet. Saker som jag skulle göra under tiden medans färgen i det nya köket torkar, ligger undan packade i en påse eller låda. Det kan göra mig lite frustrerad. Jag hittar ingenting. Genom att allt står i en enda stor hög kommer jag bara åt lådorna längst ut och längst upp. Inte heller det som kan ligga lite längre ner i lådorna.

Fast jag skall inte gnälla, jag kommer att få ett fint skafferi som jag kan gå in i. Det kommer att bli ljuvligt. Det kommer att bli så fint med glasburkar med olika bönor, nötter och  fröer i. Sedan är det så att någon gång kommer mitt nya arbetsrum bli färdigt. Det kanske kan vara bra att få vänta och längta.

Kommentera

