Lämna en kommentar

Jag kämpar på!

Jag hade som förhoppning att jag skulle vara klar till sommaren som var, men jag kämpar fortfarande på. broderiMina fem blommor är nu färdiga, jag har kvar lite gröna blad som sitter runt blommorna.

Jag funderar om jag skall göra en sjätte blomma, i så fall en lila. Om jag hade räknat lite bättre från början eller i alla fall tänkt hade jag fått plats med sju blommor. Jag började på mitten och broderade ut mot kanterna, det gör att jag bara som max få plats med sex blommor. Det jag kan fundera över är om jag nöjer mig med fem blommor av lathet eller av att det passar bättre? Kan det vara av samma orsaker som gör att jag kan tänka mig en sjätte blomma, oviljan att det tar slut?

Riktigt slut tar det inte, det skall till någon form avslut kring kanten. Med stor sannolikhet kommer jag lyckas bli färdig till sommaren, så att vi kan ett sommarkalas med jordgubbstårta och tårtljus. Det hade blivit så somrigt med den blommig löpare mitt på bordet.

broderibroderiJag måste säga som jag sagt så många gånger tidigare, JAG ÄLSKAR SMÅ KORSSTYGN!!!

Kommentera

