Lämna en kommentar

Triss

Jag går fortfarande och funderar om jag tycker om mina små vävar med varptryck som jag har broderat. De ger mig inte den magkittling jag eftersträvar. Under tiden…blusblusMedans jag funderar har jag börjat sakta arbetat mig ner i högen av kläder som behöver på att eller annat sätt en textilinsatt. Från lösa knappar, alla dessa knän med hål på, till kläder som skall klippas till mattrasor.

För att lätta upp det hela hittade jag tyg som snabbt blev till blusar. Jag har kommit fram till att jag älskar denna modellen.  Snabbsydd och dessutom extremt bekväm, i min värld två väldigt goda skäl till att ha många blusar av just denna modellen. En relativt rak modell med raglansärm. Mönstret kommer från en blus som jag köpte på Indiska för snart tio år sedan, som jag har älskat. Jag har mallat av den och under åren har det blivit lite justeringar till en modell som passar mig.

I ursprunget var det dragsko i halsringningen, den har gått från dragsko, till resår med på sydda dekorationsband till att nu vara med kantband. De sista jag sydde har dessutom fått en liten dekorationssöm på kantbandet. Detta är en modell som jag kommer att fortsätta med, det kan vara spännande att se hur blusen utvecklas framöver.

Kommentera

