Lämna en kommentar

Högen växer

blå handdukarblå handdukarMin hög med handdukar har börjat  växa. Några har hittat bra platser att befinna sig på. Vissa har jag kvar hemma.  Det man kan se är de olika färgerna på inslagen hur färgeffekterna på verkar varpen. Visst borde jag ha fållat för hand, men allt är en avvägning hur mycket bättre det hade sett ut med handfållade handdukar i förhållande till tidsuttag. I detta fall är det trots en kökshandduk som skall användas. Hade det varit ett utställningsföremål hade jag tänkt annorlunda. Jag hade blivit väldigt ledsen ifall de inte används utan hänger bara för fint, fast man kanske inte heller skall rensa blåbär på dem.

Jag har lite olika färg på hankarna, de har blivit i vitt, ljust grått och grönt. Vilken färg det blivit på vilken handduk beror mer på hur mörka handduken i sig själv är.

Det finns fortfarande en bit väv kvar som inte har blivit handdukar än, men som det ser ut nu blir nog den biten liggande en stund till.

Kommentera

