Lämna en kommentar

Med hopp om sommaren

korsstygnJag sitter här på kvällarna och får sytt lite stygn här och där. Det växer så sakta fram.

Jag älskar små korsstygn. De är så vackra. Mest vackra är det när stora ytor är täckta av dessa små korsstygn. Det jag tror jag älskar mest är ytan, strukturen på den sydda ytan.

Jag fick köpt lite nya gröna nyanser vilket gjorde att lusten till att brodera ökade ännu mer. Fast när jag stod i garnbutiken missade jag att köpa de allra mörkaste gröna färgerna. Jag fick med mig några mellangröna som jag saknade och några mörkgröna. Jag känner att jag saknar de gröna som nästan är svarta.

När jag började med denna hade jag som plan att jag skulle ha den på sonens kalas. Det hade blivit så otroligt vackert med en stor gräddtårta med jordgubbar på ett upphöjt tårtfat. Visst kan ni se det framför er. Det finns bara ett litet problem, kalaset med den stora gräddtårtan med jordgubbar är om sex veckor. Jag tror att jag måste acceptera att den med stor sannolikhet inte kommer att bli färdig till dess. Fast man vet inte.

Det skall vara sex blommor på duken, så jag är ungefär halvvägs med blommorna. Vilket känns som en framsteg. Som ni ser är det en rapport i mönstret på två blommor. Jag har medvetet valt att inte följa mönstrets färger i broderiet. Jag har broderat mycket utifrån vad jag har hemma.

Kommentera

