Lämna en kommentar

Det sa poff!

Idag sa min symaskin poff !!!

Maken och jag hade diskuterat hur gammal symaskinen var och att jag borde lämna in den på översyn. Jag behövde byta remmarna till motorn. Vi kom fram till att den var nog drygt 20 år, och den har varit väldigt mycket använd. Jag har nog inte köpt byxor till mig de senaste 15 åren. Vilket ger en lite indikation om hur mycket den var använd. Jag har misshandlat den en hel del. Jag har gjort symaskinsbroderier med den både på vanligt tyg men framför allt på vävar.

När jag satt där och sydde mina nya fina ljusblå byxor sa symaskinen poff och det började ryka ur ventilationshålen vid motorn. Snabbt ut med symaskinen utomhus. Det har luktat brandrök inne trots tvärdrag.

Jag måste nog nu inse att jag behöver en ny symaskin annars blir det inte några byxor. Den som inga byxor har han får gå med rumpan bar.

Kommentera

