Lämna en kommentar

Hur mycket snor får det plats i en näsa

Ja, jag-vi har råkat på den ena förkylningen efter den andra. Så ibland har man trott att hjärnan är helt inbäddad i snor. Jag tror att det snart inte finns en förkylning som vi i vår familj haft. Det man kan trösta sig med är att förkylningar går över- förhoppningsvis, fast ibland är det svårt att tro.

Jag har den senaste månaden bara gjort lite småsaker, inga större projekt, bara sådant som passar med en stor hög med snorpapper.trianglarDetta är som synes ett halvt projekt. Det är början på ett flaggspel. Jag hade klippt ut tyget i våras men sedan har det blivit liggande och blivit en liten hög på skrivbordet. Tyvärr hade jag inte något kantband, så de blir liggande ett tag till. lapptäckeremsorJag har även gjort ett försök att minska mina lådor med tygbitar. Lapptäcket började jag nog på för över ett år sedan och sen blivit liggande. Jag har sytt på nio rutor till. Det växer sakta men säkert. Jag har även klippt fler remsor som så småningom kommer att bli fler rutor som sedan skall läggas till de andra.julkulorJag längtar likt många tidigare år efter julen. Så när affärerna började sälja julgrankulor, så var jag tvungen att testa att dekorera. Detta är något som dottern gjorde på fritis för många år sedan. Det är helt vanlig servettdecopage. Det jag lärde mig av detta var att det var svårt att inte få limmet utanför tomtarna. Det blir fula märken på kulorna. Man ser tydligt var man har kladdat utanför. Det är nog bara att bli ännu mer noggrann än tidigare.mötenJag har också monterat vävar. Detta är vävar som jag vävde i våras det sista innan barnens sommarlov. De har också legat och tittat snett på mig. Nu äntligen.

Jag har fortfarande kardborrebandet att sy på. Det kändes så gott att de blev bara isär klippta och monterade. Jag använder mig av orientalisk fläta över tre trådar. Det är vad jag anser som passar mig bäst. De har en storlek på runt 25*25 cm. De är tänkta att se i en grupp. Troligtvis så kommer jag att väva fler av dessa. För att kunna kombinera dem på många sätt.

Trots att detta inte har varit en produktiv period så har jag lyckats att slutföra och plocka iordning. Det känns så befriande att känna att man kan rensa ut och inte ha saker som ligger över en som bara tar energi. Även om man inte bryr sig särskilt mycket så tar det ändå upp plats på skrivbordet som man kan använda till roligare saker. De tittar ändå snett på mig varje gång jag ser de. Halvklara projekt är inte roligt.

 

 

Kommentera

