Lämna en kommentar

Hankar

Ibland blir vissa saker liggande väldigt länge. Jag rensade lite i mitt linneskåp och såg fyra handdukar som jag inte har använt sedan vi flyttade till huset. Jag hade vävt dem när vi bodde i gamla huset. Där hade jag kökshanddukarna hängande på handtaget till ugnen. Det fanns ingen naturlig plats för handdukarna. Av den anledningen hade det inte blivit att jag sytt i ett band. Nu äntligen!blå handdukarDe är ganska grova, passar bra till att torka händerna i köket. De är vävda i liksidig kypert, det finns så ränder på tvären- inslagsriktning- med annan trampordning. Det gör att kypertränderna vänder håll. Jag hittade lite guldfärgat tyg och lite blommigt, till hankar. blå handdukarDet finns lite olika varianter på hankar. Jag vill att de skall synas. Det blir så fint på kroken när man tittar på den uppifrån.

Kommentera

