Lämna en kommentar

Ruta vid ruta

ruta vid rutaSommaren, liksom stora delar av året, är broderitid för mig. Jag har kommit framtill att jag verkligen tycker om att brodera. Detta började som ett projekt där jag skulle brodera utan att tänka efter så mycket. Av någon konstig tanke var det nog lite för lätt, utan direkt någon tanke var jag skulle sätta stygnen. Första, yttersta raden av fyrkanter var lite tråkig. Andra gick bättre.

Jag har nu fållat kanten, så den kan vara klar nu, eller inte. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag skall anse mig färdig eller om det kommer att behövas något mer i mitten. Medans jag funderar får den ligga till sig lite. rutorJag trodde att detta broderi skulle minska lite på alla små udda broderitrådar, så jag fick lite upprensning bland trådarna. Av någon konstig anledning känns det som det inte minskar utan det kanske fylls på likt pojken med guldbyxorna.

Kommentera

