Lämna en kommentar

Morgonens lilla pyssel

Tidigt en morgon innan hela familjen hade vaknat, utan bara jag och den minste var uppe, började jag pilla lite med ett litet pyssel. Jag hade inte någon riktig tanke om vad det skulle bli. Kanske en duk, kanske något annat. Medans de fasta maskerna blev fler växte tanken på att om det skulle gå att göra en burk. Skulle den vara tillräckligt stadig? Skulle den stå av sig själv?

Innan dagen var slut hade jag hittat några minuter här och några minuter där och så var burken klar och den hade fått ett litet lock. Locket hade jag gjort lite noppor på för att den skulle få lite dekoration och en liten vågig kant som avslut.burkburk

Kommentera

