Lämna en kommentar

Födelsedagskalasvimplar

För någon vecka sedan hade vi barnkalas, då brukar man ha det vanliga ballongerna. Nu bor vi på en blåsig kulle, det gör att det inte alltid är säkert att ballongerna håller sig hela tills dess att kalaset är slut.

Därför slängde jag snabbt ihop lite vimplar, på det snabbaste sätt som möjligvist går. Jag lade tyget dubbelt och klippte ut tyget efter mallen som jag hade i papper. Sick-sackade kanterna tillsammans och sedan sydde en raksöm som gjorde en kanal till tygvikningen. Detta gjorde att jag hade många lösa vimplar som jag sedan bara trädde på ett passande långt rep. Visst kan man göra detta på många flera och absolut vackrare sätt men de skulle snabbt fylla behovet att ballonger som inte spricker. Det känns som det är skillnad på om det är inomhus och lite närmare betraktaren eller ute upphängt mellan två äppelträd. Om jag skulle göra en lite vackrare variant skulle jag nog lägga lite mer tid på varje vimpel.

De hänger fortfarande kvar ute. Kan tyvärr inte säga om det beror på att jag tycker de är vackra och somriga eller det mer tråkiga alternativet ren lathet. Låt oss säga att det är för de är vackra. I vissa vindar- starka vindar- är det inte så vackert när alla vimplar hänger i en hög vid ena äppelträdet.vimplarvimplarvimplarvimplarDessa har nu hängt ute i två veckor och ser ut som de har klarat sig väldigt bra. Vissa tyger klarar sig mycket bättre än andra, stela tyger hänger ut i hela sin bredd bättre, än lite mer mjuka bomullstyger.

Kommentera

