Lämna en kommentar

Blå, blå , blå

Jag började att trycka och brodera hjärtan, vad annars, i början av året. Jag hade hittat en lång remsa vävd med vitt lingarn troligtvis 8/2. Jag hade troligtvis som plan att göra änglar av. Hela remsan med halvfärdiga hjärtan har legat på mitt skrivbord och tagit plats. Så härom dagen klippte jag i sär delar av dem och det var så mycket roligare att faktiskt sitta och arbeta med dem en och en. Det blir inte känslan av massproduktion som gör att jag lätt kopierar tidigare och arbetar efter saker som fungerar.hjärtaJag satt och broderade pärlor när sonen pärlade halsband. Trevligt.

Monterad på träbit. Den svartmålade träbiten är lite större än bilden för att skapa en liten ram. Jag har kommit fram till att jag tycker om det, fast andra kanske har andra åsikter om det.

Bilden är ungefär 8*15cm.

Kommentera

