Lämna en kommentar

I väntan på sommaren

Här regnar det och sedan regnar det lite till. Vad passar inte bättre då än att drömma och sy sommarkläder.kjolkjolfickaJag har sytt mig en helt vanlig lite utställd kjol. Tjockt och rejält tyg, slitstarkt. Jag har sytt en ficka vid båda sidosömmarna. De är riktigt stora och sitter på en  bra höjd. Passar jätte bra att gå med händerna i fickorna. Man borde inte gå så, det ser väl kanske inte särskilt kvinnligt, men ack så bekvämt. Detta är främst en kjol för somriga dagar i trädgården, båten eller på stranden. Jag älskar den. Tillräckligt mönstrad för att jag skall bli på gott humör av att ha den på mig.klänninghalsringningJag har också sytt mig en klänning som går ner till knäna. Inte heller det något konstig. Relativt  rak modell med lite insvängd i midjan och svanken. Även detta är för de dagar när till och med jag anser att sommaren är så varm så jag kan gå med en kortärmad klänning. Då vill man inte ha någon klänning som sitter för figurnära, det är då gott när man kan känna att det fläktar lite lätt. Den enda dekoration som jag gjort är sömmen kring halsringningen i den gröna färgen.

Det man kan dra för slutsats av detta är att jag längtar till en ljuvligt, varm sommar där man kan bli varm ända in i själen.

Elsa

 

Kommentera

