1 kommentar

Mina änglar

ÄnglaränglaränglarJag knöt om varpen till en smalare varp. Det slutade med en smal varp på drygt 25 cm. Jag hade som plan från början att väva bildväv( som jag vanligtvis älskar) och lägga till vissa partier med moorman. Moorman ger en tuskaftsyta som är lite upphöjd över bottenväven, inget syns på baksidan. Detta borde ha varit väldigt spännande och jätte roligt, men jag kände att jag inte hade den otroliga harmoni i kroppen som behövs för att kunna väva bildväv. Detta lugn som oftast brukar infinna sig gjorde inte det. Jag kände mig rastlös över alla olika trådar och alla byten. Det blev en.

Jag övergick till att fundera över om man kan använda moorman med dess upphöjda ytor tillsammans med broderi. Jag vävde min lilla ruta, för att sedan brodera en linje. Det kändes trevligt.

Jag har nu andra halvan av varpen kvar, som jag bara skall knyta fram. Jag får se ifall min själ och kropp har kommit in i den stora harmonin, om min andning har blivit djupare och att jag njuter av varje minut. Så att jag kan bli ett med nuet och känna nuet i bildvävandet. Känna lugnet över att en tråd läggs till en annan.

One comment on “Mina änglar

  1. These are very beautiful tapestries.

Kommentera

