Lämna en kommentar

Mitt lilla broderi

Jag har oftast ett litet broderi som jag sysslar med. Man behöver ibland sitta med barnen när de tittar på tv och vad är inte bättre då än ett litet broderi. Detta skall bli en duk( tror jag) fast helt säkert är det inte. Vi kan säga att detär planen.

Jag har en hel massa broderigarn i  mina gömmor, inte alltid hela dockor, ibland mycket mindre. Detta broderi är lite till för att minska mina gömmor. Jag broderar rutor som är 10*10 stygn, det som är praktiskt med denna stygnsmängd, har jag kommit på i efterhand, är att en redan avklippt tråd brukar räcka. Oftast brukar man klippa av moluégarn när man lindat upp härvan, så trådarna blir lagom långa att brodera med. Genom att det inte alltid är jag som har börjat brodera med garnet utan mycket har jag ärvt eller kommer från lions, så är de redan avklippta.

broderihörnebroderi

Det är som vanligt broderat på räknelinne, jag har ju ärvt en massa räknelinnetyg som ligger i mina gömmor. Det känns tur att jag bor i ett stort hus på landet, så mina gömmor får plats.

Tanken med broderiet så här långt är att jag skall göra en rad runt med rutor. Därefter får jag se vad nästa rand runt blir eller om det blir något annat mönster.

Kommentera

