Lämna en kommentar

Mina gömmor

Jag brukar prata om att jag letar i mina gömmor. Det känns ibland att jag inte gör annat än att gräva i mina gömmor. Med ett välfyllt arbetsrum så finns det många platser att gömma undan saker. Detta i kombination med att vara en hamster, brukar resultera i att gömmorna blir stora. Tänkte att visa mina gömmor av broderigarn som jag hittills tror outtömliga  eller att de fylls på varje kväll.allmänt broderigarnDenna låda innehåller garner av mindre mängd, fast efter att broderat den lila duken börjar jag tro att det inte är av mindre mängd. Det var ju två små trådrullar ur detta förråd. Det är mest bomull och lite glansigt broderigarn.bomullsgarnDetta är garnförrådet av bomullsgarn som är av lite större mängd- dockor. Jag har försökt att dela upp det i viss färg indelning för att det skall gå att hitta.LingarnI denna låda har jag broderigarn av lin. Det är som synes bara materialet som är den gemensamma  nämnaren. Detta lite för att göra någon uppdelning. Utöver detta har jag någon låda med egenfärgat silkesgarn i två olika tjocklekar. Det kan även finnas lite annat garn i andra gömmor. Barnen har lite broderigarn i sina pysselhyllor, det är av kvalitéer som jag inte brukar använda.

Annars håller jag bara på med att göra lite här och lite där. Har mycket planer och mycket tankar om vad som skall bli. Mest handlar det om att hitta en inre lugn och en lust att starta större projekt.

Kommentera

