Lämna en kommentar

Äntligen igång igen

Nu äntligen är barnen friska. Jag kan liksom inte förstå varför inte barnen är sjuka samtidigt. Har man tre barn borde kanske två vara sjuka samtidigt. De har haft någon konstig form av influensa, hög feber, kraftigt magont, mycket kräks och lös mage, en lättare förkylning och allmänt sjuka. Man kan tro att detta var något snabbt övergående, men nej de har legat fem sex dagar i pyjamas i soffan var. Även sportlovet har passerats med halva veckan som en helt frisk familj. Tyvärr sammanföll inte det med när vi var lediga för att göra roliga saker.  Kudde oreangeDetta är ännu en av de kuddar jag har broderat, det är väldigt avkopplande. Det känns också gott att jag börjar använda mig av alla dessa broderigarner som finns i mina gömmor. Det är broderat på räknelinne med olika garner, lin, silke och vanligt broderigarn av bomull. Genom att jag använder mig av olika material med olika lyster och egenskaper så blir det lite mer intressanta möten. Rutorna är 42 stygn åt varje håll. När man väl har räknat två sidor så behöver man inte räkna mer och just den tanken passar mig väldigt bra. Det är en av mina brister, att räkna stygn, det blir alltid fel. Därför måste jag alltid räkna många gånger för att det antalet stygn som jag får flest gånger måste ju vara det sanna, sannolikshetslära.

Kommentera

