Lämna en kommentar

hjärta ahjärta bhjärta chjärta dDetta är vad jag håller på med, små bilder av hjärtan. Jag hittade i min låda en lång remsa som är vävd med lin 8/2 både i varp och inslag. Rättare sagt jag kan ana att det kan vara 8/2, fast helt säker kan jag inte vara. Tror att jag vävde detta för något år sedan för jag skulle brodera änglar på det. Jag har varit så ordentlig- förutseende att jag har vävt in en svart tråd med 17,5 cm mellanrum, enbart för att det skall bli lättare och snabbare att klippa trådrakt. Det finns också en praktisk anledning jag kan lätt disponera bildytan utan att ”änglarna”(nu blev det hjärtan istället) skulle hamna för tätt och fållen på bilden skall bli alldeles för liten eller obefintlig. Genom att jag har samma inslag som varp så är det bra att brodera korsstygn på.

Jag har som sagt bara börjat nosa på mina hjärtan så jag vet inte riktigt hur jag kommer att fortsätta. Jag har tryckt hjärtan med textilfärg som jag skall efterarbeta. Fast jag har broderat lite korsstygn på en och det var svårt att se och räkna trådarna.

Detta är ett spännande projekt där det mycket handlar om respekt löshet inför det textila, blanda ordentligt.

Kommentera

