Lämna en kommentar

Ett kryss jämnte ett annat

blommorJag håller på med mina korsstygn. Jag arbetar mig sakta mot målet. Det är lite intressant att blommorna kan få så olika uttryck. Detta är likt tidigare korsstygnsbroderi broderat med olika sorters garn som har hamnat i mina lådor. Jag har ärvt hela släktens ( min och makens) broderigarnsförråd. En del har jag nog köpt till ett speciellt syfte, en del har jag fått, en del kommer från lions. En del har jag färgat, det är silkes trådar som jag roade mig med att färga när jag gick på skola förra seklet. Det är roligt att använda sig av sådant som man hittar i sina lådor.

Som synes har jag bara lite drygt sex rutor kvar, om jag har tur blir jag klar innan jul. Jag har en fascination över stora ytor med små korsstygn som sitter tätt, det blir så otroligt vackra ytor. Det är så mysigt att känna över med fingrarna.

Kommentera

