Lämna en kommentar

Återbruk

återbrukåterbrukJag har ägnat mig åt återbruk. Detta är en av makens ekonomiskjortor, dvs småmönstrad i milda färger som bara skall smälta in, som jag har sytt om. Jag har insett att jag har vissa delar som jag måste arbeta med till nästa försök. Jag brukar alltid upptäcka lite mer hur mönstret bör ändras efter att jag har använt blusen. Det känns som blusen vill glida bak, jag behöver fundera över varför den gör det och vad jag kan göra åt det. Det känns som ett bra sätt att använda mig av maken gamla skjortor istället för att bara kasta. Skjortor brukar bli slitna vid kragen och vid ärmsluten, delar som jag lätt kan klippa bort. När jag gjorde detta försök så hade jag som tanke att bevara så mycket av skjortan.

Kommentera

