Lämna en kommentar

Nu har jag klippt ner

Nu har jag klippt ner min fjärde handduksväv. Jag har i varje varp tyckt att det börjar bli lite småtråkigt att väva det sista. Det har tack och lov gått ganska fort att väva. Det gör att man kan hela tiden kan se hur det växer, det vävda på tygbomen blir mer och mer. Det ger en bra känsla.

blå handdukarDet känns också gott att jag börjar rensa mina hyllor. Använda sådant som har blivit liggande alldeles för länge. Att använda sådant ger en tillfredsställelse, man kan få ordning. Det känns lite som storstädning, röja i förråden. Det känns också gott att se sina hyllor och skåp som enorma tillgångar och de kan förvandlas till användbara saker- produkter. Det känns också gott att inte börja varje väv-varp med att beställa garn.

Kommentera

