Lämna en kommentar

Gör inte detta hemma…

förskedningÄr det inte så som alla barnprogram säger när de gör något som kanske inte är helt ofarligt. Jag hade en sådan övning för mig igår. Helt fysiskt ofarlig men kunde ändå sluta i katastrof. Jag hade en varp sedan tidigare som var tänkt till löpare för en 10-15 år sedan. Här om dagen hittade jag den och tänkte lite, det hela slutade med att jag varpade en extra varp som jag skulle lägga in som ränder i den blå cottolin varpen. Jag hade skrivit på påsen med varpen antal trådar och en ungefär längd- 6 m.

Jag borde ha haft två olika skäl med separata skälsstickor, men jag är inte riktigt förtjust i det om det inte är av någon logisk anledning. Det var också att jag har tre uppsättningar med långa skälstickor och en väldigt korta. Två långa uppsättningar satt redan med varp i Öxabäcken.

Jag lägger ut de olika varparna med skälstickor eller papprullar. Man tar vad  man har sa Kajsa Varg. Sedan plockar jag ihop randningen på de skälstickor som jag skall ha. Det fungerade jätte bra. Det kunde lika gärna slutat i katastrof om en katt eller några barn hade velat hjälpa till.20131023_105633Varpen är nu pådragen och skedad. Den blå varpen upptäckte jag var drygt metern längre än den randiga. Jag längtar efter att få börja väva. Detta skall bli en fortsättning i handduksprojektet.

Kommentera

