Lämna en kommentar

Roser och åter rosor

20130910_121312Som ett brev på posten kommer förkylningarna. Några veckor efter att skolan och dagis har kommit igång kommer alltid förkylningarna. Detta har gjort att jag har gjort lite små nyttiga saker. En liten burk att ha virknålar i. Det kanske inte är så man skall förvara virknålar om man skall förvara dem efter alla konstens reglar. Fast det är praktiskt när man virkar. Det är sådant som jag gör i perioder. Jag är faktiskt ganska stolt över att faktiskt letat upp, det jag tror är alla virknålar, och samlat dem. Tidigare har de legat lite här och där. Mest beroende av att vi flyttade för drygt tre år sedan och jag har fyllt och tömt mitt arbetsrum med jämna mellanrum sedan dess. Hantverkare som lagt nya golvbjälkar och nytt under golv, vi som lagt in trägolv. Jag kommer att ha en in och utflyttning kvar, taket och väggarna måste målas. Frågan är bara när.

Kommentera

