1 kommentar

Sakta läggs en ruta till en annan

20130903_082252Jag har fortsatt med mitt korsstygns broderi. Man sitter där och gör sina fylleri övningar och strax har man lyckats fylla en ruta. Genom att jag sitter där framför nyheterna på tv och broderar och dricker te tittar jag inte så noga på hela resultatet. Det brukar oftast bara bli när en ruta är färdig och man skall på börja en ny.  Man bestämmer då åt vilket håll hjärtat skall riktas åt och vilken färg jag skall använda.

Ibland blir det fel. Genom att detta är bara mitt tidsfördriv om kvällarna eller när barnen leker i sandlådan vackra sommardagar, upptäckte jag felet inte förrän den rutan var helt färdig sydd. Jag kände att tanken på att repa upp det sydda passerade min hjärna, men det är tråkigt att repa upp. Så jag kom strax fram till att jag kan stå ut med min klantighet. För det är bara klantigt. Det kanske är bara jag som ser min klantighet vid första anblicken eller så ser alla den men finkänsligt inte säger något.

Jag har råkat sy två hjärtan jämte varandra åt samma håll. Jag kommer väl alltid att se misstaget och förhoppningsvis titta lite mer på det färdiga resultatet. Fast jag kommer ihåg när det hände. Det var en varm solig eftermiddag barnen lekte i trädgården. Den minste hade lärt sig använda sig av en springcykel och livet var sådär otroligt underbart. Så jag satt bara där och sydde och njöt i fulla drag.

One comment on “Sakta läggs en ruta till en annan

  1. Tycker att berättelsen är skäl nog att inte repa upp! En livshistoria inbroderad. När barnen är stora kommer just det hjärtat få dig att minnas. Ha det kvar, för allt i världen!

Kommentera

