Lämna en kommentar

En början

Att komma igång efter en semester och en ljuvlig sommar, eller vilket uppehåll som helst perioder med mycket VAB osv, brukar jag oftast börja med lite lätta saker som inte kräver så mycket skissning och inte så mycket planerande. I dessa perioder brukar jag ofta börja med att sy någon eller några klänningar. Denna gång blev det en rensning i tyglådorna, för småbitar, de är förtillfället mycket svåra att stänga. Jag hade väl ingen direkt plan. 20130903_082059 Remsorna jag klippte var linjalbreda och ibland lite bredare, och lite längre än linjalen. Det gjorde själva klippningen mycket mer behaglig. Det finns många som behärskar denna konstform mycket bättre. Jag har tidigare bara gjort några försök till barnen ett till de var när de var små. Lagom stora att ha i vagnen eller att ligga på mage på. Det jag kan säga om dem är att de har blivit bättre, men skeva och ojämna. Detta är gjort utan att det kommer att bli ett fjärde barn.

Denna början är just en början vi får se ifall det blir färdigt. Jag insåg att jag saknade ett passande tyg till baksida och till en kanten runt om på framsidan. Denna lilla miss kommer kanske få stora konsekvenser i om det någonsin kommer att bli färdigt eller om det kommer att bli liggande i högen med saker som jag tänker att det gör jag en annan dag. Vi alla har nog högar med mer eller mindre färdiga projekt som vi vill kännas vid i mer eller mindre hög grad.

Tanken är att det i framtiden skall byta ut de mer och mer noppa filtarna i soffan. Bor man i ett kallt hus på ett ställe där det i stort sett alltid blåser mycket behöver man mycket mattor, filtar och tjocka tröjor.  Det är ju för all del bra när man hänger ut tvätt, bra tork.20130903_082027Vi har även skaffat oss en Elsa.

Kommentera

