Lämna en kommentar

Av nöden tvungen

GrytlapparVissa saker gör man för att det är av nöden tvunget. Detta är en sådan sak, ganska trevlig men tvungen. Det är ett tyg som är inköpt på Ikea för många år sedan, med invävda ränder. Stoppningen är en dubbel handduk, det skall bli intressant och se ifall det blir lagom tjockt eller om man bränner sig. Jag vändsydde dem och sedan vrängde dem. Detta gjorde att jag för att slippa  ha en söm runt kanten och kantband. Fast jag får istället en extra tjock kant. Det skall bli intressant om jag anser när de är väl använda, om jag gjorde ett smart drag. Jag har broderat på ett hjärta med symaskinen och stoppningspressarfoten. Den möjliggör att kunna sy friare former.

Kommentera

