Lämna en kommentar

Mina lustifikationer

AnslagstalvanIbland kan man undra ifall saker som man hittar i sina skåp har legat till sig tillräckligt. Jag har gjort dessa för något år sedan, och sedan av någon anledning inte monterat dem. Det kan bero på att jag inte har haft tid just då eller att jag inte visste hur jag skulle gå vidare med dem.

Det är vävd baksida med en varp typ 8/3 om jag får gissa, i tuskaft. Jag har vävt in olika färgfält med olika garn en del lintow som ger kraftigare färg och en den lin 16 och lin16/2. Troligtvis har det blivit varp över som jag har skedat ihop för att väva dessa. Jag har efter att jag har tagit ut dem broderat med symaskin på dem. Det är jätte roligt. Jag använder vanlig sytråd och pressarfoten för stoppning. Tidigare har jag även inte använt någon pressarfot och hållt den i uppfällt läge, det skapar många hoppor av tråden. Det kan ge ett skört och intressant uttryck.

Frågan är nu ifall jag skall göra något med dem eller om de skall förpassas tillbaka ner i lådan? Jag har gått och tittat på dem någon vecka, och vet inte riktigt vad jag skall tycka. De är lite tråkiga. Vad skall till för att få ett mer tilltalande uttryck? Skall jag handbrodera, pärlor, textiltryck eller skall de tillbaka till skåpet? Tiden kanske inte har gjort dem mer intressanta.

Annars har mitt liv varit ljuvligt, långledig. Mycket omplanterande av snödroppar, plantering av jordgubbar och båtslipande. Eftermiddagen kommer att bestå av lackning av båten. Det måste i sjön snart innan den torkar för mycket.

Kommentera

