1 kommentar

En ask Praliner

PralinerJag hade en plan när jag satte upp varpen om att jag skulle väva djupa tankar kring utsatthet och förtvivlan, men se var jag hamnade en ask praliner.

Jag började med stora förhoppningar att jag skulle kunna göra något av ämnet som jag hade facinerats av, men icke. Det var vävt i ofärgat lin, och det blev så himla fult, tråkigt och kanske intressant när det får ligga till sig något år. Jag drog mig inför vävstolen, och när den känslan infinner sig så brukar det betyda att det inte är särskilt bra.

När jag sedan skulle ta mig an varpen igen kände jag färg, mycket färg. Jag har haft roligt att väva dessa. Det väckte sådana barndomsminnen att få köpa bokmärken, ta upp de från påsen och ta isär märkerna. Dottern har aldrig förstått sig på vitsen med bokmärken, så nu äntligen kunde jag stå och få välja. Mysigt.

De är bara halvmonterade så att jag kan hantera dem, jag har en hel del handsömnad framför mig. Jag har redan en plan för den färdiga monteringen. Jag kommer att montera dem på en planka för att få en viss distans till väggen. Jag tror att det kan bli bra, fast helt säker kan man inte vara förrän man är helt färdig.

Är de någon som är sugen på en pralin kommer de att ligga på 500:- och 800:- för två.

One comment on “En ask Praliner

  1. Fina Praliner. Du har mycket idéer men även en stor portion tålamod. Trevlig 1 maj och hoppas solen lyser även på dig. //MalinSj

Kommentera

