Lämna en kommentar

I väntan på värmen

Kläder KlänningKläder Klänning aDenna klänning är sydd av maken avlagda skjorta och ett påslakan av svärmor. Jag är väldigt förtjust i det oranga tyget, fast någonstans långt bak i huvudet inser man vilka färger på kläder man inte skall använda. Detta är en färg som jag inte kan använda, jag ser sjuk ut, som efter en kraftig magsjuka typ. Detta blev en komprimiss som jag kommer att tycka om. Det oranga tyget var lite tunt, så kjoldelen är sydd i dubbelt tyg, med olika längd. Jag vill inte behöva tänka på vad jag har under och om det skall lysa igenom. Vill kunna använda svarta eller annan färg på leggings efter vad jag tycker om just den dagen. Vi får se i sommar hur den uppför sig i blåst och när man går, om den hakar upp sig på benen eller hänger som den skall. Jag har knappar i ryggen, men det är mer dekoration än för att behövas användas för att få på sig klänningen.Kläder Klänning 1Detta är en knälång klänning i ett ganska stelt tyg, som jag tror att jag har hittat som stuvbit i en inredningsaffär. Så ni kan mycket möjligt se samma tyg som gardiner. Den är sydd med raglansärm, efter ett mönster som jag brukar använda för att sy blusar. Jag är känner mig väldigt bekväm i det mönstret. Ursprunglingen kommer det från en blus som jag köpte på Indiska för åtta-tio år sedan. (Den meningen gjorda att jag inser att man börjar bli gammal-Lider av åldersnoja.)

Kommentera

