Lämna en kommentar

Närproducerat

julen 2012 059Detta är ett mjöl som jag brukar köpa. Det som är spännande med det är att jag kan i min omgivning åka förbi åkrarna där det växer, nästan ser de från huset. När barnen och jag går till skolan kör ibland traktorerna förbi oss med säden på väg till kvarnen, som jag för övrigt tittar på varje gång som vi sitter vid köksbordet. Jag går sedan att köpa mjölet i den lokala lanthandeln, för att sedan bära hem. Det innebär att från åkern som säden har växt till det att jag bakar bröd av det skiljer det bara någon mil. Det är så otorligt faccinerande att konstatera att det är barnens kompisars föräldrar som odlar säden som jag sedan äter. Varje gång jag äter av det gör jag en god gärning för min barns framtida miljö.

Kommentera

