1 kommentar

Montering

Hjärtan 20Detta är vad jag har gjort den senaste veckan, väldigt oinspirerande och lite små tråkigt. Jag har monterat färdigt tidigare vävar. Det är hjärtvävarna som jag vävde färdigt precis innan jul. orienttalisk flätaFörst gör jag en orientalisk fläta för att fästa alla varptrådarna. Detta var gjort på de flesta av vävarna. För att varptrådarna sedan skall ligga fint och inte kunna repa upp sig sy man fast varje varptråd.monteringDetta var inte gjort på alla,  julen och mellandagarna kom emellan.

Med andra ord har jag suttit vid mitt arbetsbord och sytt för hand. Mycket har det blivit. Det som känns gott är att det är färdigt. Jag syr fast kardborreband längs den övre sidan av väven, för att jag med hjälp av en träpinne med den hårda delen av kardborren kan hänga upp dem. Det är som sagt väldigt tråkigt fast när man känner att man har lite lust med det måste man bejaka den känslan. Denna veckan har passat för att kunna skissa på nästa projekt, sy ATC kort och som sagt handsömnad.

Jag har kommit fram till när jag tittar i genom min hög med ATC kort att de förutom att ge mig en liten snabb process och lite nöje, är som dagboksanteckningar. Det är väldigt spännande att ha dem som kompliment till sina dagboksanteckningar. De speglar tydligt vad jag drömmer om och vad jag går och funderar på.

One comment on “Montering

  1. Vill väldigt gärna se projektet färdigt så jag hejar på dig. Vet att det är tråkigt med monteringar men du är duktig ser jag. Lycka till. //MalinSj

Kommentera

