Lämna en kommentar

Februari krans

Krans februari 2013 aIgår hittade jag en påse med gamla standfynd, stenar, snäckor och lite alkottar. Jag tror att vi plockade det någongång de senast åren, vi hade säkert en helt perfekt anledning förutom att de är vackra.

Kransen som jag har haft hängande jämte ytterdörren sedan höstas, har varit väldigt tråkig sedan de röda dekorationerna plockades bort. Det är nu tredje gången denna vinter som den ändrar utseende. På hyllan med målarfärg hittade jag lite vit sprayfärg. I en låda med pärlor fanns ett paljett band, som jag för många år sedan hittade på rea från stoff och stil. Lite pärlor i barnens pyssellådor. Tänk vad man kan hitta hemma.

I snäckorna, eller om man skall vara mer korrekt är det ena delen av musselskal, snäckor är när det bara är ett skal, har jag borrat små hål så att jag med hjälp av ståltråd och pärlor kunnat fästa det vid kransen.

Det man kan säga är att dimma så tjock så man knappt kan se häcken runt trädgården, gör liksom inte underverk för korten.

Kommentera

