1 kommentar

Apelsiner

Apelsin 004Jag har nu börjat provväva. Det är jätte roligt. Det är en hel del som jag måste arbeta vidare med, vilket papper jag skall använda. Jag har här testat många olika sorter, något fungerar tillfredsställande medans andra håller inte alls måttet. Jag behöver också fundera över vilken färg jag skall använda för att måla pappret. När jag vävt färdigt behöver jag spänna väven- blöta väven och låta den torka, detta för att den skall bli riktigt rak och hänga snyggt.

Jag behöver också fundera över hur jag på ett sätt som passar mig, få apelsinerna att hamna där jag vill. Brukar oftast väva på enbart känsla och inte så detaljerade skisser. Många saker att fundera över. Det roliga är att få fortsätta att testa och provväva. Jag måste också fundera över så att jag inte trycker ihop pappret, det buktar sig då. Det blir inte alls snyggt. Det är ingen effekt jag i detta skeende vill uppnå.

Jag har också sett att jag behöver att lägga en bindetråd ute i staden för att jag skall få en snygg bindning av mönster inslagen i kanterna. Fast det är ett senare projekt, inget som jag skall göra något åt på denna varp. Det stör mig inte så mycket att jag kommer att hänga in en lös varptråd för att lösa problemet.

Vävarna är 34*34 cm.

One comment on “Apelsiner

  1. Mycket läckert resultat!

Kommentera

