Lämna en kommentar

Sjukstugan

Nu har det gått två veckor med sjuka barn. Tack och lov har det bara varit en helt vanlig, men kraftig förkylning. Med tanke på allt som går på både dagis och skola är jag väldigt tacksam att det inte har varit värre. När man har barn som hostar en rakt i ansiktet, är det svårt att undvika, så jag har också legat sjuk.

Mellan ompysslandet av barnen med vattenglas, snytpapper och sagoläsning har jag faktiskt lyckas passera vävstolen i tio minuters pass. Jag har solvat, skedat, knytit fram och gjort trampuppnytningen. Så jag är nöjd med min insats under omständigheterna.

Igår började jag väva. Helt fantastiskt. Det fungerar bra. Fast det krävs full koncentration, massa små saker som inte skall tappas bort. När jag om ett tag har vävt en bit så även andra kan ana det hela, skall det visas upp.

Nu går dock med mesta orken till att jag också skall bli av med min förkylning.

Kommentera

