Lämna en kommentar

Pläd

Pläd 10Det måste vara något konstigt med garnet jag använde. Jag trodee att det var ett plädgarn typ Tuna som jag hade, visade sig vara fel gissning. Det kanske var så att jag gärna ville att det skulle vara ett plädgarn som gjorde att jag misstog mig i min bedömning.

Jag har tvättat min Pläd 6-7 gånger i maskin med såpa på 70 grader och enligt min vetskap om ullgarn borde den vara stor som en näsduk vid detta laget, men icke denna. Den har tovat ihop sig, fast inte så mycket som jag hoppas på. Det betyder att om några dagar kommer den få några vändor till.
Den är nu 160* 230 cm. Detta bör ställas i relation mot orginal storleken innan tovning, 174*250 cm.

Det jag nu sitter och funderar över är vad min farmor kan ha köpt garnet till.  Jag har ärvt massor, jag från början haft garn till kanske sex-sju plädar i denna storleken. Kan det har varit till någon sydd ryamatta som hon har tänkt någongång när det var modernt.

Kommentera

