Lämna en kommentar

Blus

Kläder BlusIbland kan man få gjort sådant som man har blivit liggande. Detta är ett tydligt exempel på detta, jag tror att jag klippte ut tyget redan i november- i alla fall innan jul, och sedan bara blivit liggande. Så i helgen blev jag trött på högen som låg på mitt skrivbord.

Tyget är ett som jag fått, räddat från sopförbränningen. Det är ett små rutigt, med lite lätt fanellkänsla. Jag har rdan använt den och den känns skön, den är stor och fladdrig.

Jag skulle egentligen ha haft ett knytband i halsringningen,men jag satte dit resårband, i kanalen, som jag gjort med hjälp av kantbandet på in sidan. Jag ville inte ha sprundet som blir när man har knytband. Jag har istället satt dit ett litet tunt sidenband som jag kan knyta för att få illusionen av att det är ett knytband.

Mönstret är i grundutförande avritat från en blus som jag har köpt på indiska för säkert fem-sex år sedan. Det är en trevlig och skön modell med raglansärm. Det betyder också väldigt lätt sydd- snabb sydd. Fyra delar och ett kantband.

Kommentera

