Lämna en kommentar

Plädvävning

Detta har denna veckan varit en ganska ordinär vecka. Mellan läxläsning och matlagning har jag vävt. Det har flytit på rikigt bra, jag ser änden på varpen. Det känns väldigt gott för jag har personligen börjat tröttna. Jag måste nog inse att jag inte rikigt tycker om att bara skyttla decimeter efter decimeter. Genom att jag har vävt både över och undrevävlager så har det inte gått jätte fort.
Det trevliga är att jag börjar fundera över vad jag skall väva med nästa varp. Det kanske så att jag faktiskt skall utnyttja att jag har satt i många skaft i vävstolen. Det skulle vara spännande att väva något som jag inte gjort tidigare, något med många trampor och dubbla varpbommar. Eller så blir det mer hjärtan eller kanske en varp i Moorman en teknik som jag tycker är en av det mest intressanta. Fast jag har som sagt lite varp kvar, typ kanske en meter och så frans. Detta gör att jag fortfarande har lite tid kvar att fundera. Jag kanske skall titta igenom alla gamla vävpapper och böcker som jag har i mina skåp.

Kommentera

