Lämna en kommentar

Trampuppknytning

Pläd trampuppknytningNu är äntligen klar och den fungerar. Tänk vad underbar en kontramarsh är, inga skaft som vickar eller skevar. Den största fördelen är ändå att jag som nu väver i tvålager kan lyfta sex skaft av åtta samtidigt utan att det krånglar. Jag har vissa problem med att ulltrådarna hakar i varandra när de byter plats att det är lite trångt i rören på skeden. I det övre lagret är det inga problem, för där ser man lätt när någon tråd krånglar, i det undrelagret måste man lita på att allt fungerar genom att man inte ser hur det ser ut genom det övre lagrets trådar.

julen 2012 068Jag har även gjort färdigt plädfransen, jag hoppas att fransen tovar ihop sig riktigt bra i tvättmaskinen, när jag skall tova pläden. Färgerna är lite grön-brun-gula, det kanske inte är mitt första handsval, men det är inte jag som skall ha den, och färgerna passar användaren. Garnet är förresten garn som jag har ärvt efter min farmor. Det var massor, jag kommer ha mer än hälften kvar efter detta.

Kommentera

