Lämna en kommentar

Herr Vardag

Äntligen kan herr vardag åter komma. Visst är det sorgligt att hela jul och nyårshelgen är slut. Jag är bara tacksam att det åter är vardag. Vi i familjen har haft magsjuka och kraftiga förkylningar som har härgat i familjen. Det började lite före jul och vi kan säga att vi är i stort sett friska, bara lite små snoriga.
Jag längtar till min vävstol och kunna ha tid att bara sitta vid och få jobba. Just nu håller jag på med att skeda, de stunder som jag har mått bra under julen har jag solvat, så snart är det dax att väva det skall bli så trevligt. Det skulle egentligen bli en julklapp, men ibland blir det inte som man vill. Barnen började bli sjuka strax efter lucia, det gjorde att tiden upptogs av annat än att väva. Sedan upptäckte jag mina solv tog slut mitt i, så jag fick beställa nya. Detta kanske säger mer om mitt vävande än jag vill erkänna. Gles varp i lin 8/3- lin 8/4, i många år -bildväv.

Kommentera

