Lämna en kommentar

Höstlovsfix bara för nöjets skull

 Vi har likt stora delar av Sverige haft höstlov. Det har varit roligt att umgås, men som en konsekvens av det är att jag inte har kunnat väva så mycket. Jag har istället haft tid att göra andra trevliga saker.  En vacker dag när barnen var ute så började jag fundera över julkransar. Så av vad trädgården kunde erbjuda så gjorde jag en krans med smala och böjbara almgrenar, från våran enormt långa och sommarens stora ångest när den måste klippas. För att få lite olika färg på grenkransen så flätade jag in även grenar från oxelhäcken som har lite mer blanka grenar. Helst hade jag velat ha vackra kottar och nypon men det råder en stor brist på detta i våran trädgård så det fick bli lite kärleksört och några torkade gula blommar. Genom att jag bara har stoppat in blommorna kan jag lätt byta ut dem, närmare jul.

 

Jag har sedan tidigare fått en trapppall för att jag skall kunna nå upp till de översta skåpen i köket, tyvärr måste jag fortfarande stå på diskbänken för att nå upp. Det beror till viss del på min längd fast kanske ännu mer på takhöjden i köket- 2,85 m. Köket är från 50-talet gissningsvis, så har vi köksskåp ända upp till taket. Tänk vad mycket vi får plats med.

Kökspallen var iallafall ful och den minsta sonen använder den mest för att stå på vid spisen när vi lagar mat. Så i ett infallså limmade jag på blommiga servetter över hela för att sedan lacka den med båtlack. Jag blir glad varje gång  jag ser den. Den platsar tyvärr inte alls in i vårat nuvarande bruna-beiga kök, brun tapet, brunt kakel, träfärgad klisterplast på luckorna, brunt golv.

Pallen känns som en liten föraning om det framtidaköket, hur det kommer att se ut om några år. Jag kan redan nu se hur otroligt vackert det kommer att bli.

Kommentera

